maXbimmer Forums

maXbimmer Forums (http://www.maxbimmer.com/forums/index.php)
-   Audio/Sound (http://www.maxbimmer.com/forums/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Looking for a good pair of tweeters (http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=46245)

E30GOD 12-23-2004 08:55 PM

Looking for a good pair of tweeters
 
to replace the stck tweeters in my 85 eta.....thanx in advance.....

paul christians 12-23-2004 09:09 PM

avi,jl,mb,jbl,

Axxe 12-24-2004 12:06 PM

Just buy new front speakers. The stock ones suck.

paul christians 12-24-2004 04:32 PM

yes a new comp set is the way to go..what bmw do you have?????????

paul christians 12-24-2004 04:35 PM

sorry just read your sign...........5.25 and tweeter in front & back..........

E30GOD 12-24-2004 04:45 PM

this is whats in the car
 
rear.....2 pioneer 6X9 240w
kick panel 5.25 kenwoods
2 10" MTX subs......
stock tweeters

paul christians 12-24-2004 05:01 PM

do you like how it sounds????????????if so keep it kenwoods tweeters than.........

E30GOD 12-24-2004 06:21 PM

nope...i hate the sound
 
amp for the woofers works half the time...when i get back i'm gonna rewire the system....tweeters arend even hooked up.....i know they sound shitty though....so im looking for replacements
*uzi* *uzi* *uzi*

paul christians 12-25-2004 03:05 AM

ok what is your budget on the upgrade?????????

E30GOD 12-25-2004 10:53 AM

Upgrade Budget
 
like 300

kobim3r 12-25-2004 11:14 AM

decent tweeters r gonna cost you a fortune

IMO they are not worth it at all

MorningCruiser 12-25-2004 11:35 AM

Quote:

Originally Posted by kobim3r
decent tweeters r gonna cost you a fortune

IMO they are not worth it at all


I know SOME people who visit max listen to classical music once in a while in the car...

If you've ever listened to classical music with a full range stereo (I'm talking MB Quart speakers and a decent sub) you'll feel like you're at the performance live.

Same goes for a LOT of music... I know that anything with vocals sounds like shit with crappy tweets.

E30GOD 12-25-2004 02:53 PM

well i'll try these kicker tweeters i got from a junk yard
 
i'll see if they even work...had em in the garage for like 5 years....we'll see...thanx for your input....later *uzi* *uzi* *uzi*

kobim3r 02-06-2005 11:03 PM

so buy speakers with tweeters built in.....all four of my rockford speakers have built in tweeters...in dividual tweeters were like 150 for a set of shitty ones
Quote:

I know SOME people who visit max listen to classical music once in a while in the car...

M50E30 02-06-2005 11:16 PM

If you can afford it get a good front component kit. 2 way speakers are not worth it.


All times are GMT -4. The time now is 12:43 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.