maXbimmer Forums

maXbimmer Forums (http://www.maxbimmer.com/forums/index.php)
-   E30 (1983 - 1991) (http://www.maxbimmer.com/forums/forumdisplay.php?f=58)
-   -   I hate the effin' immobilizer ! (http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=135808)

kapt_krickee 08-08-2010 09:49 PM

I hate the effin' immobilizer !
 
OK
so I finally got the steering wheel off(it was locked-wouldn't let go)
I ended up removing that lockin piece that springs up

*I unplugged the reddish orange thing opposite of the key(not sure what it's called) which I think set off the immobilzer.:mad:

I tried the battery trick(disconnect battery-put key in position1-wait 15min.-reconnect and start it up)
this worked-so I put everything back together again
went to start it up again...immobilized again!*uzi*

tried the trick again a few times-waited longer than 15(i can't see the countdown that's supposed to happen so I just set my iphone timer)

any ideas?

I kinda wanna punch the car in the face-well the obc anyway...

canuckder 08-09-2010 12:46 AM

Quote:

Originally Posted by kapt_krickee (Post 1442350)

I kinda wanna punch the car in the face...

I have spoken those exact words many times.. haha took the words right outta my mouth ,

no idea about the immobilizer tho, sorry !

kapt_krickee 08-09-2010 11:56 AM

so my mechanic says immobilizers didnt start until around 95-96 (e36's)
and says it's maybe my starter

glad I spent so much time waiting in 15min intervals for fuggsakes

canuckder 08-09-2010 12:23 PM

haha nice, i thought maybe you had an after market one installed.

so try tappin the starter a few times and start her up

NOTORIOUS VR 08-09-2010 01:15 PM

was just gonna say, E30's don't have IMMO

kapt_krickee 08-09-2010 01:17 PM

ya guess not

this article threw me off though :S http://www.justanswer.com/questions/...987-bmw-e30-m3

as my buddy in texas says..."oil well"

SamE30e 08-09-2010 05:28 PM

Immobilizer lol... E30 lol...

There might be a string and twig type immobilizer, thats as advanced as it gets.

If you have a 16 button OBC, theres a code feature, I believe the car won't start if thats enabled.

kapt_krickee 08-09-2010 05:31 PM

yeah I have that OBC...

1.how do I reset the code if there is one?
2.what is the procedure?--i can punch in the 4digit code of my choice but then what? wait? hit code again?

SamE30e 08-09-2010 05:53 PM

Not sure, never had it. Probably pretty easy to get around. I think it's a as simple as unplugging the computer to it.


All times are GMT -4. The time now is 11:57 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.