maXbimmer Forums

maXbimmer Forums (http://www.maxbimmer.com/forums/index.php)
-   E30 (1983 - 1991) (http://www.maxbimmer.com/forums/forumdisplay.php?f=58)
-   -   Where to get an e30 key cut? (http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=121569)

BMWnoob 06-15-2009 03:59 PM

Where to get an e30 key cut?
 
Guys,

I search e30 key cut and didn't find any threads..

Kinda worried that I only got one key and it's kinda beat down..
I went to walmart, ctire and they didn't have the key to use...

went to the dealer and they wanted $125 bucks..

any advice on where i can get a few extra keys cut for a "reasonable" price

thanks

BigD 06-15-2009 04:09 PM

Yeah it's a big conspiracy by BMW. No one has blanks anymore. They stopped carrying them around the time BMW changed their E30 new key price from around 25 bucks to 125.

Buy a blank from ebay, and get it cut at your nearest joint, that's what I did.

Ceeker 06-15-2009 04:17 PM

WHAT!!! BMW want's 125 bucks to cut a plain blank key? HAHAHA...I can't F**King believe it. To think I worked for them for years....This is what they are up to now...GOD are they stupid....

T.Dot_E30 06-15-2009 04:21 PM

Do what BigD suggest.

I bought an OEM key (with light n all) from ebay also, had it cut at a local place.

I remember once a long time ago, I was able to get a spare cut at Yonge/Steeles mall (center point?) It was a very cheap key, but he was able to cut me one. So keep trying you might find somewhere that has a blank for you until your ebay OEM key comes.

BMWnoob 06-15-2009 04:50 PM

thanks guys.. how do you tell if oem's are really oem's on ebay though? assuming there are replicas but i guess those would still work...

this one look ok?
http://cgi.ebay.ca/BMW-OEM-e30-KEY-K...3286.m20.l1116

carmv4 06-15-2009 04:57 PM

I went to Canadian Tire a couple weeks ago and got two keys cut (my trunk uses a different key). Try a different location.

BMWnoob 06-15-2009 05:00 PM

Quote:

Originally Posted by carmv4 (Post 1314702)
I went to Canadian Tire a couple weeks ago and got two keys cut (my trunk uses a different key). Try a different location.

sweet i'll try a few different places.. which Ctire?

DR.ZED 06-15-2009 06:55 PM

I had 2 cut from BMW Ajax, and it certainly wasn't $125.

I think it was around $45 for two keys?

BMWnoob 06-15-2009 07:10 PM

Quote:

Originally Posted by DR.ZED (Post 1314735)
I had 2 cut from BMW Ajax, and it certainly wasn't $125.

I think it was around $45 for two keys?

hmm.. was told $125 from budd's and the keys had to come from germany..

BigD 06-15-2009 07:10 PM

Quote:

Originally Posted by BMWnoob (Post 1314700)
thanks guys.. how do you tell if oem's are really oem's on ebay though? assuming there are replicas but i guess those would still work...

this one look ok?
http://cgi.ebay.ca/BMW-OEM-e30-KEY-K...3286.m20.l1116

I'm sure it's fine, but look harder, you can find one with a proper plastic grip, or even a light, for less than that. I think mine cost me like 5 or 8 bucks or something.

W2WDETAILING 06-15-2009 07:28 PM

i purchased a key from ebay a while back the guy at canadiantire cut it for me for free just be carefull the key i got looked really good but it was very bad quality metal and they are oem replica keys mind you i pad less then 10 dollars shipped

Ceeker 06-15-2009 07:46 PM

yeah that sounds about right. 15-20 for a blank. so two 45.00 makes sense.. Maybe the parts guy didn't know what he was talking about. LOL

BMWnoob 06-15-2009 08:37 PM

Quote:

Originally Posted by Ceeker (Post 1314755)
yeah that sounds about right. 15-20 for a blank. so two 45.00 makes sense.. Maybe the parts guy didn't know what he was talking about. LOL

i asked him about my hood cable handle, and the convertible top boot release handle with cover and was quoted $60, $30 and $8 respectively.. so i'm not sure but i'll keep trying looking cause i just don't want that key to snap due somehow lol

Fel 06-16-2009 10:01 AM

Okay, maybe it's me.... but all of the key blanks on ebay are $35-55 a piece! The only one that was cheaper was a $12 one from Thailand. What a rip off... I need a new key too. :(

pierreĀ² 06-16-2009 10:43 AM

Key
 
2 years ago I lost my last set of keys in winter.
( I know I'm lazy... anwy)

No spare, no dummies.

The parts guy at (St-Martin BMW ,Mtl ) ordered new one from Germany
It cost me around $35 each.
Plus have the option for the lighted one +$$

That was 2 years ago.
That was for e30
That was not for a key with memory
That was with a 3-4 days turn aroud.
That was impressive, I never been a customer from them.
The car is 15 year old+ they still have record in Germany !!!!

I found some blank at a small Rona hardware store. ( Alfa blanks too )
Made some spare for $8.00
No black surround.


All times are GMT -4. The time now is 03:33 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc.
Maxbimmer Copyright 2001 - 2018