PDA

View Full Version : What shifter knob is this?


Dr. Flyview
09-23-2007, 05:26 PM
I'm trying to find what shifter knob this is. Came with my car, not particularly fond of it. It's pretty heavy and screws into the shifter lever with 3 tiny screws (rather than just going into the slot). Also have the little screwdriver for it.

http://i15.tinypic.com/54eadmp.jpg

mellobudd
09-23-2007, 09:42 PM
ur pics bigger than my screen..lol, looks like a momo..something..

Dr. Flyview
09-23-2007, 09:44 PM
ur pics bigger than my screen..lol, looks like a momo..something..

Hmm that's interesting. How sure are you? Thing is rims are momo too. Anyway what's with this shape, is it supposed to be "racing style" in any way? I don't really find it that comftorble but maybe I'm just dumb and it's made like that for a reason. Also trying to find that out.

vadim321go
09-23-2007, 11:10 PM
its not a screw driver its an allen key :D

EMPOWERD
09-23-2007, 11:14 PM
not MOMO. Don't know who makes it, but it comes in other colors too. Try Pacific Mall.

http://www.calmuscleparts.com/images/90L180std.jpg

Dr. Flyview
09-23-2007, 11:16 PM
not MOMO. Don't know who makes it, but it comes in other colors too. Try Pacific Mall.

http://www.calmuscleparts.com/images/90L180std.jpg

What did you search for to find that? I already have one, just wanna get more info on it I guess.

Boots R
09-23-2007, 11:47 PM
Try Canadian Tire. Pretty sure i've seen that there.

Dr. Flyview
09-23-2007, 11:50 PM
Try Canadian Tire. Pretty sure i've seen that there.

lol alright. I guess I was right that it's nothing special.

Jim .E.
09-23-2007, 11:55 PM
looks like a momo rapter hybrid

http://www.andysautosport.com/images/detailed_product/interior/shift_knobs/raptor_alcantara.jpg

Furious
09-24-2007, 03:21 AM
does look like a momo cobra knockoff, i have a the carbon cobra that looks like that but in carbon fiber.

Dr. Flyview
09-24-2007, 09:24 AM
Any comments on that elongated shape as opposed to round? Is there a point to it, or just for looks?

mellobudd
09-24-2007, 01:04 PM
^^gripping purpose? maybe, im saying this because I have the round Duke from momo and after a while I don't find it comfortable...it slips. I put on the OEM ones and they feel a lot more better, and oh they're elongated shape right?

magnus
09-24-2007, 01:19 PM
Its an old Mommo design and it is shit. Leather pops out all the time, its too heavy and i think its too ugly.
My opinion if you dont want to go with an Mtec one go with a nice and simple sphere momo one.

AceOfSpades
09-24-2007, 01:49 PM
Any comments on that elongated shape as opposed to round? Is there a point to it, or just for looks?

Remember, not all cars are as comfy as ur bimmer! a good shift knob make all the difference. but in a bimmer, it doesn't really matter

if it was momo it would have the logo all over it lmfao!:D

propr'one
09-24-2007, 07:57 PM
does look like a momo cobra knockoff, i have a the carbon cobra that looks like that but in carbon fiber.

Except you're missing the bottom screw peice:P

Furious
09-24-2007, 08:29 PM
Except you're missing the bottom screw peice:P


fu...:(

hah

kamus
09-24-2007, 08:48 PM
Try mounting it sideways (oo-er). No really - pointy end facing away from you. I did that once. Felt gooood.

jameswbl
09-24-2007, 09:01 PM
if its a real MOMO...it should say MOMO or some form of model number on it on it...