PDA

View Full Version : How not to park at Sauble Beach


E30M42cab
09-06-2011, 03:57 AM
Thought I'd get some beach shots of the vert at Sauble on my vacation. Didn't really pay attention to where I was going and found a deep hole that someone dug, likely in an effort to get someone stuck.:mad:

Check it out. The front wheel never actually makes it to the bottom of the hole... the frame rail and oil pan saved me from going deeper. You can see the mark from the "is" lip and oil pan bottoming out the car. I was quite surprised that my bald rear tires were able to pull me back out. Stalled it 3 times trying not to spin them. fcplm Girlfriend = not impressed, and not getting out of the car.

http://i64.photobucket.com/albums/h179/e30m42cab/DSC00696.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h179/e30m42cab/DSC00695.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h179/e30m42cab/DSC00692.jpg

Also, random crappy point and shoot vacation pics.

http://i64.photobucket.com/albums/h179/e30m42cab/DSC00861.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h179/e30m42cab/DSC00753.jpg

cormier
09-06-2011, 06:29 AM
Wow e30 power eh? Ya that baffles me it looks wayyy too deep to get out of!

Eurostyle
09-06-2011, 07:46 AM
All that beach and you find that ONE hole!!! lol
Lucky you made it out!

talltorontoguy
09-06-2011, 01:05 PM
I was in Sauble / Port Elgin this weekend - how did I miss you?

Mystikal
09-06-2011, 01:53 PM
http://i64.photobucket.com/albums/h179/e30m42cab/DSC00695.jpg

Nitto NeoGen?

hockeyfan27
09-06-2011, 02:40 PM
http://i64.photobucket.com/albums/h179/e30m42cab/DSC00695.jpg

Nitto NeoGen?

:D @ C.S.I. Chang

E30M42cab
09-06-2011, 11:45 PM
I was in Sauble / Port Elgin this weekend - how did I miss you?
I was there last weekend (the one before the long weekend). Made a huge loop from Grand Bend all the way up the "west coast" through Bayfield, Kinkcardine, Goderich, then stayed the night in Port Elgin. Got up, went to Sauble, Tobermory, Owen Sound, Meaford, Collingwood, Wasaga. Just a short drive.*rockout* I spent the long weekend paddling around Algonquin.

Nitto NeoGen?
Yup. Not a bad street tire actually... but a bad auto-x tire, that's for sure.

doogee
09-07-2011, 02:56 AM
Looks like we went to a few of the same places hahaha:

http://farm7.static.flickr.com/6210/6123126346_d0b2ef5c65_b.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6061/6123126580_aa24a0f093_b.jpg

I didn't get stuck though :P

Mystikal
09-07-2011, 12:46 PM
Yup. Not a bad street tire actually... but a bad auto-x tire, that's for sure.

Cool. I bought them as winter tires for my beater SE-R 2 years back. For a snow tire, it's awesome in the dry/wet.

:D

nonlocal
09-07-2011, 01:01 PM
Any pictures of the damage in Goderich, Scott?

E30M42cab
09-07-2011, 02:05 PM
Looks like we went to a few of the same places hahaha:

http://farm7.static.flickr.com/6210/6123126346_d0b2ef5c65_b.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6061/6123126580_aa24a0f093_b.jpg

I didn't get stuck though :P

Haha, Wow! Did you go to Ted's for dinner too?

E30M42cab
09-07-2011, 02:07 PM
Any pictures of the damage in Goderich, Scott?

We got there around dusk, so we didn't really tour around the town. The entire core of the town is closed down, and lots of police presence, so not many places to go to get pics. The church that got wiped out is right on hwy 21, so it's in plain view. Lots of press pics here (probably the best compilation you'll find): http://www.lfpress.com/news/london/2011/08/21/18582706.html#/news/london/2011/08/21/pf-18582706.html

doogee
09-07-2011, 03:07 PM
Haha, Wow! Did you go to Ted's for dinner too?

it was a holiday and he wasn't coming in that day :(

E30M42cab
09-07-2011, 03:13 PM
it was a holiday and he wasn't coming in that day :(

ah, weak. I was there on the previous sunday. Had a couple pints of Neustadt 10w30, Kangaroo medallions, loaded baked potatoe. The GF had an Osterich steak, done medium rare with loaded baked potatoe and key lime cheese cake. She's in love with Osterich now!! haha Probably the most tender cut of red meat I've ever had the pleasure of eating.*rockout*

Brent
09-07-2011, 09:18 PM
I was up there a couple of weeks ago, happened by the Neustadt by accident, and bought a few of their beers-that 10w30 was one, it was a good beer. I was driving my Cobalt tho...